4.3.2014

Muodin orja

Yksi kokonainen huone on nyt pyhitetty  ...mun vaatteille.
Ihan hulluako? 

Perustelin walk-in closet:ia miehelle sillä että:
- RAHAA SÄÄSTYY kun näen kerralla kaikki vaatteeni. Ei tule 
  ostettua semmosta mitä jo on..
- Pieniä (siis ihan pieniä) toiveita on että eukkosi pukeutuu myös     kotioloissa. Muutenkin kuin blogikuvauksiin.

Eli vanhasta vaatehuoneesta KAIKKI ryntteet laitoin vaatetelineille.  
(telineet 16.99/kpl Biltemastavenyvät 150cm mittaisiksi.)



Tosi edulliset 16.99 tangot ovat rullalliset ja tulivat kahdessa päivässä. Sitten vain rullasin telineet -> viereiseen huoneeseen.
Ja niin mulla on walk-in closet!

Kaksi telinettä eli 3 metriä.. 

Ja toisella seinustalla vielä yksi teline, 1,5 metriä. Ja henkarit saa ilmaiseksi KappAhlista. Ainakin Ylivieskan liikkeen eteisessä on laatikko mistä niitä saa vapaasti ottaa. On tullut otettua muutama, 87 kpl so far.. kiitos KappAhl. Vielä muutaman
tarttisin..


Himputti, pitää tilata vielä yksi teline..


Ja kokovartalopeili tietty pitää olla.

Ja kaappi alusryntteille. Joo en viikannu kuvausta varten. Kun  en paljon viikkaile muutenkaan. Ovejakaan en käytä.

    Siivouksen yhteydessä löytyi nämä: 
    valkoiset kauhukengät.
        MIKÄ MEITÄ NAISIA RIIVAA?
Voi järkky, noilla mä oon joskus tepastellu.. 
Onko epämukavuus kaunista?? Kun joku villitys menee pois muodista, huomaa sen järjettömyyden. Me tanssitaan muodinluojien pillin mukaan kuin järjettömät marionette-nuket. MUTTA SE ON LOPPU NY. En osta enää ikinä epämukavia kenkiä, never ever again.
LISÄYS 6.3.: JOS joku haluaa kauhukengät omakseen, niin postikulujen hinnalla ne täältä lähtee. Koko 38. Sinne meni..
WALK-IN CLOSETIN HELMIÄ:
Ihana takki, Desigual, itse ostin Pukumiehestä. Ihana malli.
          
            Ihana ihana ihana.
 
Vinkki: 
Jos ei takki istu täydellisesti, voi nappeja aina siirtää. Usein on tarvetta kiristää tai löysentää vyötäröstä, miehustasta tai peffan kohdalta. 


     Soot Hellu säälittävä.  Muodin orja.
        Ei tainnu sun selfie ny oikein onnistua?


Ite oot kahden naisen loukussa.

Laita sä vaan daamis ojennukseen niin mä laitan kukkaronnyörini umpisolmuun. OK?

On kyllä itse itsensä kuvaaminen aika haasteellista.

Vinkki: kenkien tilaaminen Zalandosta käy kätevästi kun hyödynnät vasemman reunan hakuehtoja. Nämä ylipolvensaappaat on Jonny´s, pohkeista leveät että housutkin mahtuu, todella hyvin hengittävät, pidän hikoilematta aamusta iltaan sisällä. Pinta, vuori ja sisäpohja kaikki alusta loppuun nahkaa.  
Mitä mieltä olette? Kuka sanelee pukeutumisemme, oletko muodin orja? Vai oletko ikioman muotisi tyyli-Lyyli:)
Joko sullon walk-in closet? Vai sullotko vaatteet komeroihin
ympäri taloa? 

45 kommenttia:

Seijastiina kirjoitti...

Joops, kyllä vaatetta piisaa, hassujako ollaan ,entiijä :)
Nuo valkoset piikkarit kauniit, mutta aih varpaita, ennen pidin kyllä, nytkin välillä.
Mutta tykkeen olla nuorekas, muodinorja en oo!!
Zalandosta kenkäsiä mielisin tilata, vaan aina on jäänyt.
Sullon komeroihin vaattehet :D
Nuo mustat saappaat on upeet, muttei ehkä sovi mulle enää 60 v kun tulee mittariin hyvin pian :(

Marru kirjoitti...

Heh... taidan olla omantien kulkija vaatetuksessa ja varmaan tyyli on välillä tosi persoonallista ;)
Niin ja.... kyl mun pitää tunkea vaatteeni vähän sinne ja tänne, sinne missä vähänkään tilaa vanhasta talosta löytyy! - No jospa mäkin ostan tollaset telineet sitten, kun pojat muuttaa pois kotoa... voin sit omia yhden huoneen mun vaatteille :D

Helena ja Blackie The Cat kirjoitti...

Hei Seijastiina! EHDOTTOMASTI SOPII sulle saappaat. Ite aion pitää näitä ihanuuksia vielä 90-v.
Zalandosta on ihana tilata, materiaalit, koot , koron korkeus ja malli vain hakuehtoihin niin jo löytyy passelit. Kiitos kommentista! Ihana tuo kaksi huutomerkkiä .."muodinorja en oo!!" ;)

Helena ja Blackie The Cat kirjoitti...

Ja hei Marru, rohkeaa persoonallista tyyliä mä ihailen yli kaiken. Erilaisuutta. Etsä voisi laittaa välillä vaatepostausta..?

Marru kirjoitti...

Ei must oo sellaseks "poseraajaks"... vaiks joskus ittestä kuvia julkasenki :D
No... pitää kattoa, jos jossain jotenki huomaamattomasti ;)

Me Like kirjoitti...

MITKÄ KENGÄT! Mun! Mun! Mun!
Tykkään!
Käyttäisin!

Tiina / Namustellen kirjoitti...

Minoon ihan sanaton, niin "komerosta" kuin vaatteistasikin. Mahtava takki, kauniit nuo jälkimmäisetkin päälläsi olevat.

"Pieniä (siis ihan pieniä) toiveita on että eukkosi pukeutuu myös kotioloissa".
- Mitenkäs tämä pitäisi käsittää :D

Helena ja Blackie The Cat kirjoitti...

:D Voi teijän kanssa :D

Pirjo kirjoitti...

No mikä takki! Upea! Hienooo!

Blackie sä oot kuule ihan väärässä. Ja niin, loukussa. Meillä on kaikilla omat viirauksensa, niin kuin sanotaan. Ja jos tarttee huoneen vaatteille, niin sitten tarttee. Ja jos on sängyn alla kolme lootaa täynnä lankoja ja arkku jossain ja myssyköitä ja pussukoita, niin sitten on. Ne omat viiraukset...
:)

Pepi kirjoitti...

Huoh!
Takki on ihana! Mun päällä se ei tosin sitä olis.
Vai että huone? Ei o, mutta kaikki kaks komeroa edelleen omassa käytössä - ei tänne(kään) muiden vermeitä mahtuis.
Ja mie olen se kuka ostaa mieleisiä riepuja joka värissä mitä saa ja käyttää ne sitten loppuun legginsien kanssa ja ostaa sitten uuden satsin jotain vastaava joka värissä...tai ainakin sinnepäin :D

Se on jotenkin niin kuvaavaa kun keskimmäinen rinsessa oli äitilleen tuumannut ettei halua tulla vanhaks, sillei niinkun Pepimummu kun kaikki nauraa jos mä näytän niin hassulta.

Hmm...pitäiskö mun luopua noista kukkaleggareista, vai? :D

Joko sä myit ne kengät? Tuol näyttäis olevan halukas ostaja!

Lady of The Mess kirjoitti...

Mä olen kyllä nyt reilusti kateellinen - oma walk-in-closet! Ja takki on namipala.
Ja mun tyylini on milloin mitäkin. Eikä aina ihan muodikasta;) Töissä kun joutuu välillä pynttäytymään ihan virkanaiseksi, niin vapailla mennään sitten vähän muulla meiningillä!

Helena ja Blackie The Cat kirjoitti...

Hei te ihanat. Takki on tosiaan aivan ihana, kangas on sellaista ihanan laadukkaan näköistä kudottua ja printit ihanat niikuin Desigualin muissakin vaatteissa (käykääpä zalandon sivuilla kattoon, vasemmalle hakupalkkiin hakuehto tuotemerkki Desigual.)

Pirjo joo, ois hauska nähdä kaikkien viiraukset, salaiset myssykät ja pussukat sänkyjen alla :)))
Ja Blackie se vasta kuuluukin omituisten otusten kerhoon!

Ja Pepi, hyvä ku sanoit (ehän mä tajunnu..) tarjoan joo postimaksun hinnalla kenkiä Me Likelle. koko on 38 (mitä ihmettä oon kuvitellu että 38 mulle mahtuu.. ei mahdu. Nykyään mulla on koko 40..) Ellei ota niin saa vapaasti kuka hauaa. KUKKALEGGARIT :)) Ja mä kans ostan samaa tuotetta eri väreissä, tuo harmaa villamekko mulla on myös roosana ;)

Ja Lady, kyllä on niiiiin paljon helpompaa vaatteiden yhdistely kun on nyt kaikki vaatteet esillä silmäiltävänä yhdellä silmäyksellä. Mä tykkään kans vaihdella tyylejä. Nyt mennään mekkolinjalla, jota en muuten ole ennen juuri harrastanutkaan. Oon ajatellu että mekossa paleltuu. MUtta mulla on jallaassa parit leggarit ja sit vielä sukkahousut. Ihan on lämmintä :O)

Inka kirjoitti...

Mieletön closet!! Hirmuisen kätevä : )

Mulla on vaatteet kahdessa paikassa (ikäänkuin kesä ja talvi), mutta kovasti on hakusessa se kunnon järjestely. Toisaalta kahden paikan systeemissä tekee aika usein "löytöjä" kun on unohtanut jonkun vaatteen. Vielä en ole onnistunut ostamaan samanlaisia sen takia, etten muista omistavani jo sellaista...

Black Rose kirjoitti...

Mä rakastan Desigualia!! Jokunen vuosi sitten Barcelonassa tutustuin siihen ja nyt mulla on vaikka mitä ihanaa :)
Mulla on vaatteita alakerrassa ja yläkerrassa. Jahka saadaan rempattua ylös mun oma budoaari, saan vaatteetkin paremmin järjestykseen. Tai ainakin toivoa soppii :)

Mamma N kirjoitti...

Sulloja. Minä olen sulloja ja se kyllä ottaa päähän.

Helena ja Blackie The Cat kirjoitti...

Kiitos kommenteista :) Hauskoja! Joo mäkin tein ennen "löytöjä" omista nurkista. Mutta aina liian myöhään, olin jo kerenny ostaa jonkun huonon korvikkeen :/ Itselläni ei ollut aiemmin ollenkaan selvää mitä omistin, kaapit oli sen verta mukkelismakkelis että löysin ihan hintalapullisiakin vuosien takaa..
Mähän arvasin että teillon vaatteita ylä- ala- ja välikerroksessa :))) siellä täällä. Minä olen kanssa sulloja. Mutta nyt se ei enää ole mahdollistakaan! Henkareita on myös kuivaustelineissä, joten voin jopa laittaa märät vaatteet suoraan henkarille kuivumaan jos sattuu huvittaan.

Myrsky ja Minna kirjoitti...

Useita kaappeja löytyy. Ja yksi ullakko. Maailman parhaimmat ja rakkaimmat kengät ovat vaelluskengät. Ei väsy jalat, ei sitten yhtään. (Ja valitettavasti löytyy noita epämukaviakin. Minkäs teet jos mies haluaa niitä minulle ostaa...)

Helena ja Blackie The Cat kirjoitti...

Jaaha, ullakko-hamstraajakin löytyy :)) Mä alan muuten pikkuhiljaa päätellä että naisilla taitaa olla kengänhimogeeni. Eihän muuten mitenkään epämukavat ois niin suosittuja.
Vaelluskengät on muuten myös hyvännäköiset, soppelit säärystimet ja minihame.. ai ei vai. No kuitenkin vaelluskengät on nätit!

Zepa kirjoitti...

Desigualin vaatteet on IHANIA. Niin myös sun takki. Mut... kissat varmaan tykkää noista avoimista hyllyistä? Meillä ei pääse vaatekaappiin (eikä tule muutakaan avointa) ihan vain siksi että kerran tosi kaunis kirppari-bleiseri oli jännästi pilaantunut vaatekaapissa, IHAN KUIN JOKU KISSA OLISI KIIVENNYT SITÄ PITKIN JA REPINYT KANKAAN LENKEILLE. Kaapit on pidetty tosi tiukasti kiinni since. Mun vaatteita ei pilaa muut kuin minä.

Helena ja Blackie The Cat kirjoitti...

Jooh, kissoja en päästä pukeutumishuoneeseen , muuten vaatteet näyttää samalta kuin meidän verhot.. pikku reikiä siellä täällä.
NIINPÄ :)

between kirjoitti...

Tunnen erään toisenkin naisen, jolla on ihan ikioma pukeutumishuone. Vaaterekkien lisäksi hänellä on tilaustyönä tehty kenkähyllyt ja yksi seinä pelkkää peiliä.

Mirene kirjoitti...

Ooh, olisipa tuollainen ihana!

Minä en juurikaan muodista välitä omassa pukeutumisessani, sillä arvostan huomattavasti enemmän tyylikkyyttä ja ajattomuutta. Toki ns. vuosikymmenen trendit näkyvät pukeutumisessani, mutta harvemmin innostun mistää hetkellisistä ilmiöistä. Unelmanani olisi, että sitten joskus kun ei mennä enää opiskelijabudjetilla, niin voisin sijoittaa laadukkaisiin ja ajattomiin vaatteisiin, joita voisi piristää ajan muodilla. Ehkä siihen mennessä on kehitetty sellainen pikamuotikin, että hetken trendeistä voisi hankkiutua helposti eroon kierrättämällä :)

Helena ja Blackie The Cat kirjoitti...

Hei between ja Mirene, kiitos taas ihanista kommenteista!
Mulle on myös ehdotettu erilaisia systeemejä just kenkiä varten. Ongelma on siinä että mullei ooo kenkiä. Vain nuo parit lipposet ja ne mitkä on ulko-oven edessä. Eikä ole laukkujakaan. En tiedä mikä niissä laukuissa risoo, muovipussi tuntuu paljon omemmalta.
Ja tuo Mirenen tyylivisiohan on järkevä! Monesti on harmittanut kun olen sortunut johonkin hullutukseen, sen viimeisillä metreillä alemyynnissä. Ja parin käyttökerran jälkeen sitä ei sitten enää kehtaakaan käyttää.. jooh

Karakali kirjoitti...

Tommonen rekki olis kyllä kätevä, tuntuu että kaapissa vaatteet vaan hautautuu toistensa alle ja taakse......

Helena ja Blackie The Cat kirjoitti...

JEP: Rekillä pysyy järjestys. Ja JOS sattuu tekemään mieli järjestää kirppari... niin kaikki ois valmiina esillä :)

Kiki kirjoitti...

Jos kauhukengät ei löydä uutta kotia niin sitten sun täytyy laittaa ne tuohon rekin alle koristeeksi, on niin hirmuisen kauniit vaikka varpaat ei niistä tykkäisikään :)

Helena ja Blackie The Cat kirjoitti...

Kuulutus kuulutus! Haluaako joku nuo kauhukengät? (ei kait sentään.., Me Like:lläkin oli liian iso jalka) Koko 38! Postituskulujen hinnalla lähtee.

Helena ja Blackie The Cat kirjoitti...

Prrt takas. Kengät läks. Uskomatonta..
heh, perustanks mä kirpparin? Helppoo ois ainakin nyt valikoida :D

Me Like kirjoitti...

Hyvä idis, kirppis pystyyn! Blogikirppis =)
Harmittaa, että jalat on ku kanootit!

Helena ja Blackie The Cat kirjoitti...

:D

Annikki kirjoitti...

Ryntettä äinakin yhtä paljon kuin mulla :p, välillä käy kylläki totaalinen tyhjennys kun lähtevät kirpparille. Tosi kaunis ja näyttävä takki varmaan joku merkkituote :O. Tykkään myös nuorekkaista ja NÄYTTÄVISTÄ vaatteista mutta aina ei vaan jaksa panostaa kun ei oo missä niitä vaatteita käyttäs ;/

Helena ja Blackie The Cat kirjoitti...

Takki on Desigual. Desigualilla vaatteet ovat tuontyyppisiä omintakeisen värikkäitä ja kaunitta kautta linjan. Vaikka on paljon ryntettä niin aika usein tuntuu ettei ole mitään päälle pantavaa :))

Menna Waris kirjoitti...

Sanos muuta, miten voi olla ettei umpitäysistä vaatekomeroista löydy muka päällepantavaa! Sitä sovittelee kaikkia niin näteiltä ja itselle sopivilta kaupassa/nettikaupassa näyttäneitä, tuskailee ja kääntyilee peilin edessä, ja vetäytyy sitten takaisin mukavuusalueelleen - vetää ylle jonkun niistä noin neljästä lempparisetistä :)

Joo, toi takki on tajuttoman ihana. Mä edelleen jaksan uskoa, että saisin vyötäröpalloni laihdutettua pois jotta voisin pitää tuon mallisia vaatteita. Huoh. Mut sun päällä se on kertakaikkisen syötävän makee.

jonas kirjoitti...

Upeita kuvia! Paljon ainakin vaatteita on... :D

Olen ajatellut tehdä postauksen parhaista kissablogeista ja kyllä tämäkin blogi varmaankin voitaisiin lukea kissablogeihin ;) Laittaisin siis linkin tähän blogiin ja olisiko mitenkään mahdollista laittaa linkin kaveriksi jokin kissakuva? Kuva ei ole tietenkään missään nimessä pakollinen. Vain suostumuksestanne :)

pirkko kirjoitti...

Voi hyssykät, kuinka makee vaatehuoneistelu sulla! Mä niin oon revetä, koska ekaksi mietin samaa uuteen huoneeseeni josta nyt sitten tulikin studio askartelulle ja ehkä kukkien kasvatukselle.... Ja toi takki on makee :) Selfietkin niin maan perusteellisen upeita!

Mutta asiaan. Laitoin linkin sun blogiisi, koska Aavikon kukka -kirja on mulla jaossa. Sopiihan??

Helena ja Blackie The Cat kirjoitti...

Hei Kiitos kovasti kommenteistanne! Menna, tsemppiä! Nappien siirtäminen on ihan hyvä konsti silloin kun takki ei heti istu ihan justiin, olen huomannut. Vetoketjulliset taas on hankalampia siinä suhteessa.
Itselle on tullut nyt tahaton pikalaihdutus, kuumehoureissa on muutama kilo lähtenyt, huh huh.

Jonasille pitää käydä sanomassa että joo iliman muuta saapi linkitellä ja kuvankin kera, tottahan toki!

Ja Pirkolle sama homma, tottahan toki linkitys sopii. Ja kiitos kommentisa ;)
-Helena ja Blackie-

jonas kirjoitti...
Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.
jonas kirjoitti...

Tuli tuossa mieleen että onko teillä siis kolme maine coonia; Blackie, Gini ja Sunny? Postausta varten kyselen/varmistelen :D

Puskissa kirjoitti...

On muuten hieno idea! Meillä ei ikävä kyllä mahdu tuollaisia mihinkään, ainakaan vielä :P

Desigualin vaatteet on kivoja, mutta jotkut paidat musta vois olla vähän parempilaatuista kangasta. Nyt en viittis sellasta ostaa ainakaan tuohon hintaan.

Helena ja Blackie The Cat kirjoitti...

jonas, juu 3 coonia, juuri mainitsemasi :) Ennen oli myös rescue maatiais-Misu .

Puskissa, joo tuo huone oli sopivan pieni muunnettavaksi walk-in-closet:ksi. Desigualilla näkyy olevan hinnaltaan laidasta laitaan vaatteita, epäilen myös, että eivät kaikki kyllä voi laadukkaita olla. Takin kangas on superihanaa tukevasti kudottua kangasta.

mama kirjoitti...

Takki on todella upea! Samoin tuo koko walk-in closet! :D
Minä sullon vähäiset vaatteeni ympäri taloa eri komeroihin enkä löydä koskaan juuri sitä vaatekappaletta mitä etsin, pah! :(

SH - HOUSEkoti kirjoitti...

Ihana vaatehuone, todella herkkujen herkku :)

Helena ja Blackie The Cat kirjoitti...

Jooh, olenkohan mä katellu liikaa amerikkalaisia talo- ja sisustusohjelmia :D.
Mutta siis oikeesti, kyllä joka naisella pitäisi olla pukeutumishuone, on se meinaan nyt osoittautunut todella käytännölliseksi. Käyn siellä katselemassa vaatteitani ihan muuten vainkin :))
Kiitos kommenteista!

Kati kirjoitti...

Mulla on vastaavat rekit kun sullakin, tosin tämä on väliaikaisratkaisu kun uuteen makkariin ei ole ehditty vielä vaatekaappeja laittamaan (tai siis minä nirppa en ole löytänyt "sitä oikeaa ovimallia"). Makkari suunniteltiin niin, että sen takana (tai tulevien vaatekaappien liukuovien takana) on huone esim. pukeutumiseen, mutta mullahan se on askarteluhuoneena.

En ole mikään muodin perässäkulkija (vaikka olin monta vuotta ennen alan vaihtoa naisten vaateliikkeessä myyjänä), nykyään olen varmaan enemmän joku "hippiäinen oman tiensä kulkija".

Mutta aah kengät ovat mun heikkous, niitä ei vaan voi olla koskaan liikaa, eihän??? No, eikä oikein laukkujakaan... eikä lankoja... eikä....

Meillä on tummat vaatteet vähän pannassa, koska noista valkoisista karvakamuista irtoaa karvaa ihan älyttömästi, ja vaikka vaatteet olisivat kaapeissakin, kissankarvat löytävät tiensä vaatteisiin...

Helena ja Blackie The Cat kirjoitti...

Hei Kati, kiva kommentti! Erikoiset "hippiäis"-tyylit on cool!
Joo walk in closetit tekee tuloaan, eri variaatioina. Tuommonen liukuovilla eroteltu osa kuulostaisi sekin hyvälle.
Ja mie olen ihan samanlainen, odottelen sitä "oikeaa " ovimallia vaikka kuinka kauan. Eihän nyt väärää voi laittaa.. :))
-helena-

Lähetä kommentti